Osona

JxC I ERC VOTEN EN CONTRA I LA CUP S’ABSTÉ PER LA MILLORA DELS HORARIS DE LA R3

  • Actualitzat:
  • Creat:

El passat mes de maig la diputada socialista al Parlament, Marta Moreta, va entrar una proposta de resolució sobre la millora dels horaris i parades de tren a la línia R3.

En la proposta de resolució es demanava, per una banda, modificar la proposta dels horaris de la R3 de trens semidirectes, perquè quatre d’aquests trens fessin parada a Centelles. I d’altre banda es demanava millorar l’oferta dels horaris d’aquesta línia per facilitar la mobilitat i fer-la més sostenible en el territori.

Aquest passat 15 de setembre, JxCat i ERC van votar en contra d’aquesta proposta i la CUP s’hi va abstenir. En concret es demanava modificar la millora dels horaris de rodalies amb la parada d’aquests 4 trens semidirectes a Centelles que hagués representat l’augment d’un 20% del servei.

Cal recordar que des del gener de 2010 la Generalitat té transferides les competències en Rodalies pel que fa a la regulació, la planificació, la gestió, la coordinació, la inspecció dels serveis i les activitats i, el que és més important, la política tarifària.

Pel que fa el segon punt de la proposta de resolució, que va passar a ser una esmena transaccional, va tenir el suport de tots els grups i es demanava la coordinació entre la Generalitat, els Ajuntaments i el govern d'Espanya a través dels espais de seguiment corresponents iniciar els treballs per tal que l’Estat executi el desdoblament progressiu de la R3 en les seves diferents fases (estudi informatiu de desdoblament de la R3, execució del desdoblament Barcelona la Garriga, adjudicació de l’estudi informatiu ambiental fins a Vic...) per a possibilitar la millora dels serveis pel que fa a temps de viatge, fiabilitat i freqüència i oferir un servei de qualitat als usuaris.

Cal recordar que el Ministeri ja compta per Catalunya amb més de 2.800 milions d’euros aprovats en els pressupostos i en el cas del sector ferroviari el pressupost supera els 1900 milions d’euros.

El desdoblament de la R3 és una reivindicació històrica, però també ho és la millora dels horaris i les freqüències.

Votacions com aquestes fan que hi hagi territoris de primera i segona categoria, i és evident el greuge que existeix amb la R3 de Barcelona a Puigcerdà.

 

Osona, 17 de setembre de 2021